Go Back   Russisk-Dansk Forum > Dansk-russiske ægteskaber og forholdsdiskussioner

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 31-10-2009, 06:18
FRONTERA FRONTERA is offline
New Member

Allerforst har jeg nu veret i Rusland 5 gange i aar. Af profession er jeg el installator, men arbejder med at udvikle unge. Grunden til jeg har veret herovre saa mange gange er udelukkende for at holde mit forhold til min dejlige russiske veninde varmt, desuden rejser vi en del sammen.
Jeg har hver gang faaet lavet invitation og visa hos Alt Rejser, generelt har de styr paa tingene, men denne gang har de dog klokket i den. De endrede en billet for mig som jeg alligevel ikke kan bruge og det kostede da alligevel nogen penge, saa denne gang smider jeg billetter vek fra Bangkok-Novosibirsk-Moskva-Cph,
dette er jeg nok nodt til da de hos Alt Rejser ikke ved om jeg overhovedet kan faa et transit visa, jeg vil dog prove paa den russiske ambassade i Bangkok at faa transit visa, da jeg jo staar med billetter til hele turen. Ellers maa jeg jo bare direkte hjem fra Bangkok.
Med hensyn til at faa lavet probisk, saa er det hele blevet strammet en del hen over aaret, foerst skulle jeg bare tilmeldes inden for 3 arbejdsdage, nu er det 3 dage, det gores nemmest paa posthuset, forst paa aaret var det nok blot at tilmelde sig ved ankomst. Men nu skal de der hvor jeg har opholdt mig framelde mig igen og aflevere min probisk til myndighederne, og selv forholdene omkring dette er blevet endret. Men alt dette blir man oplyst om paa posthuset, naar man faar probiskskemaet, desuden skal der vedlegges kopi af pas, visaet i passet, migrationcard, og diverse kopier fra de man opholder sig hos.
Angaaende hvad jeg faar set herovre mangler jeg stadig Baikal, men der tror jeg der skal settes lang tid af. Vi var dog forbi Giletska soen, og var paa en heldags sejltur med langsomgaaende baad der, det var en rigtig skon tur, der er saa mange vandfald og fantastiske steder der rundt, igen kan man ogsaa her tage paa hardcore vandreture i hojderne der omkranser hele soen.
I nat tar vi saa til Thailand, saa ma jeg se hvad der sker derfra.
Haaber at se jer til julefrokosten, synes dog maden er noget dyr i forhold til omfanget, men nu bor jeg jo ogsaa paa landet hvorman faaer noget for pengene.
Mvh
Keld
Reply With Quote
Old 31-10-2009, 09:06
Astra16V's Avatar
Astra16V Astra16V is offline
Administrator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse Styrket venskab og broderligt samarbejde Kendelse af Røde Stjerne 

Send a message via MSN to Astra16V

Hej !

Jeg ved ikke om det er lettere for det kræver stadig at man skal kontakte de offentlige myndigheder og der laves oversættelser og godkendelser på de papirer som de kræver. En cevilstands attest er IKKE et krav i Danmark det ved jeg da jeg har haft kampen med fler kommuner rundt om i Danmark og der kan IKKE skaffes en sådan attest da hverken Rulsand eller Ukraine ved hvad det er for et stykke dokument som en dansk kommune spøger efter. Det forholder sig således for en Russisk statsboger at hvis hun har været gift eller skilt så er der bagerst i hendes pas tilhørende stempler sat i passet. Hvis hun aldrig har været gift jamen så er der naturligvis igen stempler og det betyder jo så at så har hun igen historie og ergo er det nok. Danmark har IKKE krav på en cevilstands erklæring. Så jeg vil nu sige at gifter man sig i Danmark jamen så er der penge at spare på oversættelser og godkendelser for det jo nu engang gjort inden kvinden rejser til DK. Og i DK er der igen papirer som efterfølgende skal oversættes men kun en prøvelsesattest som skal udfyldes på ens egen hjem kommune.

Mvh.
Astra16V
Reply With Quote
Old 31-10-2009, 11:45
BAT*21's Avatar
BAT*21 BAT*21 is offline
Contributing Member

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Der er nogle medarbejdere i nogle kommuner, som kan finde på, at forlange den såkaldte civilstandsattest, på den kommende brud fra f. eks. Rusland / Ukraine,- men det er naturligvis kun noget de forsøger, hvis de ikke har tilstrækkeligt kendskab til, at der ikke kan udstedes en sådan, i henh. Rusland / Ukraine.
Det kan være lidt af en kamp, med dem som ikke fatter disse forhold, men så må de jo blot overbevises, f. eks. ved at ringe til en nabokommune.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules