Go Back   Russisk-Dansk Forum > Dansk-russiske ægteskaber og forholdsdiskussioner

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-11-2009, 12:47
T63
Guest

Default Hvad får russiske kvinder til at søge vestpå?

Sakset fra en anden tråd:

Quote:
Originally Posted by Mikaudi View Post
. . . .
Jeg mangler stadig en forklaring på hvad der er årsagen og problemerne til at pigerne søger vestpå. Det kommer jo ikke frem og derfor vil fordommene stadig bestå.

m.v.h.
Mikaudi
Fortsæt meget gerne emnet her i denne tråd - ordet er hermed frit.
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 15:46
BAT*21's Avatar
BAT*21 BAT*21 is offline
Contributing Member

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Kort og godt, at finde en god og stabil mand, hvilket efterhånden er ret begrænset i de forskellige ex. sovjet lande.

Det kan måske tillige være en lidt penibel sag, at skulle indrømme det faktum, at man også gerne vil bo under nogle bedre vilkår, men ikke desto mindre, så er der jo også en verden til forskel der.

Hvis vi lige ser bort fra vanskelighederne inde hos US og de andre papirsager, så er selve levestandarden og det man har at tilbyde folk her i DK, ikke sammenlignelig, med ret mange andre lande i verden. Jeg behøves næppe, at komme mere detaljeret ind på hvad det er, da I alle jo sikkert kender dem i forvejen, ellers skal I bare prøve at rejse til Sibirien og gøre krav på nogle af de ting, i tager som en selvfølge i DK, så opdager I det hurtigt.
Reply With Quote
Old 19-11-2009, 16:36
Astra16V's Avatar
Astra16V Astra16V is offline
Administrator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse Styrket venskab og broderligt samarbejde Kendelse af Røde Stjerne 

Send a message via MSN to Astra16V

Hej !

Ja hvorfor gør de det ?? det er jo et godt spørsmål men det jeg hører er jo som Mikaudi fortalte at det er på grund af druk og mændene ikke kan finde ud af at behandle dem godt. Men når man så tænker på at en kvinde der flytter til et andet land som er helt nyt og ukendt for hende og hun ved slet ikke hvad der venter hende. Prøv at tænke på hun rykker alle teltpælene op og forlader sine trygge omgivelser hvor hun er vand til at færdes samt efterlader famile og venner det må være hårdt og en kamp og endnu være må det være når der er børn indvoldveret i det for her skal man også tage hensyn til barnet. Jeg tænker tit på hvor vidunderligt at det er at min dejlige kone stolede blindt på mig men jeg lovede også højt og helligt at jeg ville tage mig rigtig godt at hende og vores datter og det gør jeg uden tvivl med den støste glæde for jeg vil ikke være foruden de to. det de to har giver mig er ubeskriveligt og den kærlighed som jeg oplever jamen det havde jeg aldrig troet var mulig. Min kone er min aller bedste ven og igen kan overgå hende. Min datter er mit et og alt og farmand er så stolt af hende for det hun har udrettet på bare sølle 3 år det er ubeskrivligt. Hun sider i dag efter sin skole som sælger hos ALM.Brand så jo jo hun har virklig gjort sin far stolt.

Mvh.
Astra16V
Reply With Quote
Old 20-11-2009, 15:49
T63
Guest

Nu blev det jo bragt lidt på bane igår aftes i TV2.
Reply With Quote
Old 20-11-2009, 18:01
BAT*21's Avatar
BAT*21 BAT*21 is offline
Contributing Member

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Og det bekræftede jo blot det vi hele tiden har talt om.
En god mand og et fyldestgørende liv.
Kort og godt !
Reply With Quote
Old 22-11-2009, 16:39
T63
Guest

Hvis jeg skal tage udgangspunkt i de forklaringer jeg fik af min øjesten og 2 af hendes veninder, så er det ganske enkelt.
De er som sådan tilfredse med et liv i Rusland, men de søger den ægte kærlighed (omsorgen). Det forklares som ægte hengivenhed fra manden, at han værner om familieværdierne og familielivet og ikke mindst, så viser han respekt for sin hustru!

Det som jeg fik fortalt her var, at de har fået fortalt at sådan er de mandlige vesterlændinge, de deltager aktivt og værner om familien - tager del i børnenes udvikling.

Jeg har prøvet gennem nogle kvindelige debatfora og gennem de mønstre jeg ser i vores familie og blandt venner jeg havde, samt de samtaler jeg har haft med kolleger, at således ser mønstret ud for en dansk kvindes prioritering:

Liv uden børn:
1. Mig selv (kvinden)
2. Egen familie
3. Manden
4. Veninder

Med børn:
1. Barnet/børnene
2. Mig selv
3. Egen familie
4. Manden
5. Veninder

Hos de russiske kvinder ser rækkefølgen således ud efter de samtaler jeg har haft:

Liv uden børn:
1. Manden
2. Egen familie
3. Veninder
4. Mig selv

Med børn:
1. Manden
2. Barnet/børnene
3. Egen familie
4. Veninder
5. Mig selv

Sådan ser det brede billede ud med den erfaring jeg har tilegnet mig, men selvfølgelig - ingen regler uden undtagelse.

Men som jeg ser, så ligger svaret tydeligt at læse hvor manden befinder sig i parforholdet med en dansk kvinde contra en russisk kvinde.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules