Go Back   Russisk-Dansk Forum > Dansk-russiske ægteskaber og forholdsdiskussioner

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 24-10-2009, 22:22
Astra16V's Avatar
Astra16V Astra16V is offline
Administrator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse Styrket venskab og broderligt samarbejde Kendelse af Røde Stjerne 

Send a message via MSN to Astra16V
Default Markedsføring af danske uddannekser i rusland !

Hej !

Sad lige og Googlede lidt og faldt så over denne artikel som godt nok er et par år gammel men dog EDIT i 2009 det vil sige man har opdateret den. Men læs den lige og fortæl mig så en ting ! Hvorfor søger man i Rusland efter unge som vil have en uddanelse i Danmark når vores koner som har en uddannelse overhovedet ikke kan bruges ?? Nu fatter jeg ikke en meter af noget. Her går min kone med en rigtig god uddannelse og så vil man have andre Russere til Danmark og studere. Øh undskyld mig men hvad med lige at tage dem som er gift med en Dansker og bor i landet først ?? Og skal der nu Russere til Danmark og studere GRATIS når BATs datter heller ikke kan få lov ?? hvad er nu det for noget ?? Jeg forstå ikke lige hvad det er man har gang i inde på borgen eller hvem det kvikke hovede der nu er kommet i tanke om den geniale idé. Her er hvad der står i den Nyhed på Ministry of foreing affairs of Denamrk.

MARKEDSFØRING AF DANSKE UDDANNELSER I RUSLAND
Etablering af en dansk stand på den største uddannelsesmesse i Moskva til november

Den danske ambassade i Moskva har taget initiativ til at gøre en indsats for markedsføringen af danske uddannelser i Rusland ved etablering af en dansk stand på den største uddannelsesmesse centralt i Moskva, som afholdes to gange årligt.

Rusland er et land med en sund tradition for uddannelse og en veluddannet befolkning. Den unge generation har store ambitioner og interesse for at tage uddannelse, forske og arbejde i Europa. Det er disse unge, Danmark skal have fat på.

Uddannelsesmessen Education and Career XXI, som finder sted d. 15-17. november 2007, forventer omkring 40.000 besøgende, de fleste af dem studerende, som leder efter deres drømmeuddannelse.

Fra uddannelsesmessen i marts dette år er allerede samlet gode danske erfaringer, og ambassaden modtager ofte henvendelser om uddannelse i Danmark. Rusland er et land med potentiale, og også et muligt fokuspunkt for den nationale strategi for markedsføring af danske uddannelser.

Deltag i den danske stand og få først adgang til de nye muligheder. For yderligere information samt tilmeldingsskema kontakt venligst ambassaden i Moskva på mimeni@um.dk. Deadline for tilmelding er d. 17. september.

Edited January 30, 2009

Mvh.
Astra16V
Reply With Quote
Old 24-10-2009, 22:40
T63
Guest

Quote:
Vi kender alle devisen ”den, der lever skjult, lever godt”. Det mundheld gælder sjældent i dag, og slet ikke for et lille land som Danmark, som ønsker succes på den globale scene. Danmark skal være med i kampen om at tiltrække investeringer, turister og dygtige udenlandske arbejdstagere og studerende. Men vil vi være med helt fremme, kræver det, at vi gør en ekstra indsats for at fortælle resten af verden om Danmark og de styrker og den kvalitet, der kendetegner os og vores produkter. De indsatser, der er igangsat med handlingsplanen for offensiv global markedsføring af Danmark, er med til at øge kendskabet til Danmark hos udenlandske beslutningstagere, investorer og borgere. Det sker bl.a. ved, at flere internationale begivenheder placeres i Danmark. Der er ydermere et uudnyttet eksportpotentiale i danske produkter og viden, og handlingsplanen styrker markedsføringsindsatsen på netop det område. Herudover skal vi fortsat øge vores andel af udenlandske turister og få flere kvalificerede arbejdstagere og studerende til at tage Danmark med i overvejelserne, når de skal vælge arbejds- eller studieland.

Som redegørelsen viser, er der allerede igangsat en række tiltag og skabt resultater inden for de forskellige indsatsområder. Det glæder mig. Jeg er sikker på, at handlingsplanens indsatser og initiativer er med til at give verden omkring os et nuanceret, tidssvarende og stærkt billede af, hvem vi er, og hvad vi kan.

Lene Espersen, 2008

Den kan man så spekulere lidt over . . . og for nu at få det hele til at se komplet idiotisk ud, så synes jeg lige at I skal have denne med:

Quote:
I april 2007 indgik regeringen (Venstre og Det Konservative Folkeparti), Socialdemokraterne, Dansk Folkeparti og Det Radikale Venstre aftale om handlingsplanen for offensiv global markedsføring af Danmark. Ifølge aftalen skal økonomi- og erhvervsministeren årligt redegøre for fremdriften i arbejdet med at gennemføre handlingsplanen. Indeværende redegørelse sætter fokus på, hvordan de ansvarlige myndigheder i perioden maj 2007 - oktober 2008 har arbejdet med de forskellige initiativer og indsatser indeholdt i handlingsplanen samt hvilke resultater, der er opnået. Udlandets kendskab til Danmark og vores styrker
og værdier har stor betydning for vores evne til at klare os i den globale konkurrence. . .

. . . Mange borgere pakker kufferten og tager del i de spændende udviklingsmuligheder, som den globale verden tilbyder. Antallet af højtkvalificerede arbejdstagere, der vælger at tage arbejde uden for deres hjemland, og omfanget af studerende, der vælger at gennemføre deres studier udenlands, er i kraftig vækst. Danmark er og skal fortsat være et attraktivt land for både udenlandske virksomheder, arbejdstagere og studerende, og udlandet skal bevare lysten til at
købe vores produkter.
Ambivalens er sgu er sær størrelse . . . men acceptabel når vi taler politik????

Last edited by T63; 24-10-2009 at 22:50.
Reply With Quote
Old 24-10-2009, 23:28
BAT*21's Avatar
BAT*21 BAT*21 is offline
Contributing Member

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Den med de unge studerende fra Rusland, giver jeg ikke meget for.
De glemmer at fortælle, at hvis det ikke lige er tilfældet med udvekslingsstudenter, eller studenter der er børn af de nyrige, så får de ikke en levende chance, da de ganske enkelt ikke er i stand til, at hoste op med et beløb, i størrelsesorden af kr. 70.000,- pr. semester.

Der er for mange med i det, inde på borgen og alle deres udvalg,- den ene ved jo ikke hvad den anden har foretaget sig.
Reply With Quote
Old 25-10-2009, 09:19
Astra16V's Avatar
Administrator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse Styrket venskab og broderligt samarbejde Kendelse af Røde Stjerne 

Hej !

Jamen jeg forstår stadig ingen ting af det . For som du så rigtig skriver BAT så koster det kassen at studere i Danmark og hvorfor laver man så kampanger i Rusland når de gældende love her i landet siger noget andet og at os Danskere som har betalt skat hele livet og nu er blevet gift med en Russer eller Ukrainer som har en uddannelse af gos karakter ikke kan bruges til en disse. Jeg kan slet ikke sætte mig ind hvorfor der skal laves disse messer i Rusland nu når det aligevel ikke kan lade sig gøre. Jeg syntes godt nok det er ude i skoven. Men jeg kunne godt tænke mig at høre fra de høje herre inde på borgen om hvem og hvor det kan lade sig gøre at studere for en Russer uden der skal kæmpe summer på bordet.

Mvh.
Astra16V
Reply With Quote
Old 25-10-2009, 12:54
BAT*21's Avatar
BAT*21 BAT*21 is offline
Contributing Member

Grundlæggende er det sådan, at alle der kommer fra et andet land, SKAL, betale et beløb svarende til kr. 5000,- pr. mrd. ,- men selvfølgelig ikke de udlændinge der bor i Danmark, med en opholdstilladelse.
Jeg ved det, fordi, jeg har selv talt og skrevet med 4 forskellige danske universiteter.

Da min hustru´s datter var her på besøg sidst, brugte vi en del tid, til at køre rundt og sniksnakke lidt, med diverse læreranstalter. Datteren ville gerne noget med multimedia design og så mange andre ting, men konstant stødte hun panden mod en mur. Om det var univeristeter, eller design skolen i Kolding, eller Randers,- at betale !

Så er der jo de altid berømte udvekslingsstudenter, som folk står i kø for, men igen, hvem fra Danmark gider at blive udvekslet og ende helt ovre i Sibirien ?
Det er svært, for der har ikke været nogen muligheder, fra det universitet vores datter går på og en anden ting, - de er heller ikke interesseret i, at hverken hjælpe, eller oplyse deres studenter og slet ikke dem der hører til de 33% som studerer gratis. Lugter de lunten og finder ud af, at de er ved at gøre forberedelser til en såkalt " afhopning ", så kan de godt forsvinde øjeblikkeligt.

Der er russiske studenter på f. eks. RUC & DTU, ja,- men KUN fordi de har nyrige forældre hjemme i Rusland, som er i stand til at hoste op med de fornødle midler, så deres børn kan komme omkring og studere på de prestigefyldte læreranstalter.
Reply With Quote
Old 25-10-2009, 16:22
T63
Guest

Det er dér jeg vil hen med mit indlæg.

Så snart der står familiesammenføring på programmet og en teenager eftrfølgende ønsker et studie i "prestigefyldte" Danmark - så ser reglerne helt andereldes ud.

Og den intelligente spørger så "Hvorfor?"

Eftrhånden som jeg har bevæget mig "længere ind i" denne verden af muligheder ifb. familiesammenføring og integration . . . hvem der kan hvad og hvorfor, ja - så opdager jeg en masse huller der gør alting komplet uigennemsigtigt.

Konklusionen er (ikke "må være"), at der i dagens Danmark er lavet så megen lovgivning, at lovene modarbejder hinanden - ligeledes forholder det sig med reglerne.
Intet er konsistent længere . . . men det holder politikere beskæftiget.

Jeg er da irriteret over at se disse bulletiner fra de folkevalgte, som dem jeg refererer til og man samtidig ikke lader til at give de samme muligheder til de familiesammenførte.
Specielt er russere meget intelligente og pligtopfyldende, så her ligger ekstremt mange ressourcer gemt. Man kan jo lave en statistik på sprogskolerne og se hvad den fortæller.

Rusland har fostret tidernes bedste forskere!
De bedste skakspillere i verden er russere!
Rusland udvikler kampfly der udmanøvrere de amerikanske og med en teknologi der koster 1/10 af amerikanernes!
Den første øjenoperation foregik i Rusland.
Rusland var først i rummet.
. . . . og sådan kan jeg fortsætte . . . ærgerligt vi har så imbecile fj . . . . . til at varetage nationens interesser.
Reply With Quote
Old 25-10-2009, 16:38
Astra16V's Avatar
Administrator

Hej T63 !

Og velkommen tilbage hvor er det rart at se du er tilbage. T63 jeg kan ikke være mere enig med dig men når talen falder på FS jamen så er der jo nogle regler som åbenr muligheder for at studere her i landet . Dog er det ikke alle uddannelser som kan tages. Og ja børn som kommer med sin mor har jo alle muligheder åben hvad det angår skole men så snart de vil tage en uddannelse inden for det offentlige så er det straks en anden sag for det kan de ikke. Der er kravet et DANSK PAS og STATSBOGERSKAB. Jeg er slev meget harm over at min egen datter ikke kan komme ind i flyvevåbnet bare fordi hun ikke er Dansker. Det er under alt kretik og vi føler os meget dårligt behandlet at diverse myndigheder som sider med disse regler. Feks så kan min datter ikke søge om dansk statsbogerskab bare på grund af en simpel lov som de selv siger over i kjøwenhav at den lovtekst som den er skrevet er lidt uheldig skrevet men aligevel er den ikke så uheldig skrevet at den falder ud til vores fordel næ nej her er det kun til deres fordel. Så nu må min datter jo så se sig om efter en anden uddannelse eller vente ind til hun engang kan søge om statsbogerskab. det er helt rigtig at reglerne og loven er så firkantet skrevet at de modarbejder hinanden tag bare navneloven ja der er også to love som lige modarbejder hinanden men desværre er der intet at gøre andet end at betale de små 500 kr hvis ens kone vil have ens efternavn. Vi kan kun konstatere at danske love er så forkludret at igen kan finde rundt i dem end ikke selv dem som påstår at kunne forstå dem. Jeg sad selv i min spæde tid da jeg gik ind i det og læste nætter og dage love op og ned bare for at kunne klare kampen med myndighederne den gang dog er der kommet mange lempelser på dette område men dog er det stadig en tung vej at gå og det kræver mod og vedholdenhed at have kampen med diverse myndigheder.

Mvh.
Astra16V
Reply With Quote
Old 26-10-2009, 00:56
BAT*21's Avatar
BAT*21 BAT*21 is offline
Contributing Member

Det bliver ikke anderledes, så længe myndighederne " administrerer sig selv halvt ihjel "

Der er IKKE, fejet noget ind under gulvtæppet !!!
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules