Go Back   Russisk-Dansk Forum > Rejser til Rusland, Hviderusland, Ukraine og det tidligere Sovjetunionen

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 01-11-2016, 21:09
Klendinika's Avatar
Klendinika Klendinika is offline
Super Moderator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Default Min rejse i september

Var lige hjemme for besøge familien engang i september. Visum gik fint, og hurtigt.

Visa centeret i København har indført frokost pause, og man får lov til at vente udenfor !!!

Afsted til Moskva med aeroflot. De har gratis servering i flyet, men meget er skåret væk. Lige meget, afgang og landing til tiden. Midt om natten er der ingen problemer med køer ved paskontrollen. Men når man lander kl. 3,30 så er der lidt vente tid hvis man skal med Aeroexpress der starter kl. 5,00. Anyway lufthavnen er varm, endda en kiosk der har åbnet og masser af siddepladser.
Afsted til Belaruski voksal, skift til metro og af på Kievsky. Der var ventetid, så jeg var ude at nyde området, og hvilket flot plads. Afsted til Vkukova lufthavnen, min favorit lufthavn i hele Europa. Lækker, virker, flot og man se flyene. Førhed har altid fløjet med en ATR72, altså propel fly, men nu var afgangen opgraderet til B737. Utair, og fint service, engelsk ombord, men de havde nu skiftet lufthavn. I stedet for at lande 6 km fra centrum, landede vi 23 km væk. !! Men selv i en provinsby i Rusland, kunne man bestille taxi der ventede på en, med navne skilt, endda til fair pris. 23 km for 1100 rubler.

Det sjove er at begge lufthavne i byen, kun har en ventesal. Der er vel med charter kun 7-8 afgange om dagen !!!:

Men på vej, lidt forvirrende, fordi det var 1. gang i denne lufthavn, og de talte ikke engelsk. !!! men alt gik vel, indtil Moskva.

Skulle købe to billetter til aeroexpres, en fra lufthavnen VKO og en til SVO. sælger talte ikke engelsk, men da priserne er det samme, købte jeg to. Det skulle jeg ikke have gjort, fordi den virkede ikke i SVO. Vagten der kom over til mig, talte heller ikke engelsk og kunne ikke forstå at jeg havde betalt. Så jeg måtte købe en ny billet !! Sluttede med at flyve med Aeroflot fra den gamle terminal i SVO, der bare er alt for lille og ligner forhallen til Kina. Massere af kinesiske destinationer / afgange og deraf horder af kinesere.

Med ud over dette, gik turen glat. Var de i 5 dage, uden at lade mig registrer og ingen problemer med dette.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules