Go Back   Russisk-Dansk Forum > Dansk visum og opholdstilladelses emner

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 29-12-2009, 08:16
Den flove Dansker Den flove Dansker is offline
Banned

Default Apostille

Prøv nu lige og stop op, det behøver ikke være så vanskeligt

Da vi blev gift var de eneste papirer vi havde brug for følgende og alt var uden Apostille.

1. Fødsels attest

2. Pas

3. Civilstands attest (selv om man her på siden påstår at den ikke fås)

4. Ukrainsk National pas

Ovenstående blev oversat til engelsk.

Vedrørende civilstands attest kan den uden problemer fås hos ZAGS i ukraine og med lidt diplomati samme dag. (koster et mindre beløb)

Hvis du vil vide mere kan så send mig en pm så skal jeg sætte jer i kontakt med min Oksana

Og ja vi kender Ukraine da vi har boet der i over 20 år

Last edited by Den flove Dansker; 29-12-2009 at 08:23.
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 08:31
kroshka kroshka is offline
Retired

Lenins medalje 

Jamen jeg tror da graden af vanskellighed afhænger af de enkelte kommunes viden og holdning. Det virker til at de håndterer denne slags sager helt forskelligt. Og det kan være meget svært at gøre noget ved - på kort sigt. Jeg har kun konkret viden om, hvad én medarbejder ved Odense kommune umiddelbart har krævet af dokumnetation i forbindelse med vielse.
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 09:07
Banned

Nu kan man jo frit vælge hvilket rådhus man vil giftes på så vælg dog et der ikke er så bøvlet.

Men eller skal kommunerne jo som udgangs punkt følge deres egne vejledninger som du bla kan se her http://www.klxml.dk/KLB/Blanket/Gaelder/vi001.pdf

som oftest er det altid bedst at møde op personligt og når de somme tider har nogle mærkelige krav beder man dem vise sig det cirkulære-regel eller lov hvor i det står at dit og dat er et krav, mange gange stopper problemet så her.
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 09:13
Banned

Default her

http://avisen.dk/toender-er-europas-las-vegas_8248.aspx

Her er det nemt
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 09:28
Banned

Default borgerservice odense

Er din kommende mand eller hustru udenlandsk gælder særlige regler, hvis I ønsker at blive gift i Odense Kommune.

Inden en vielse kan finde sted skal du derfor aflevere eller indsende følgende dokumenter:

* Dåbsattest
* Bopælserklæring udstedt af myndigheder i din kommune - ej ældre end 2 måneder
* Familiesituation udstedt af myndigheder i din kommune - ej ældre end 2 måneder
* Hvis du er skilt - dine skilsmissepapirer
* Hvis du er enke eller enkemand - dødsattesten på din tidligere ægtefælle

Du skal ydermere vedlægge en kopi af dit pas, visum og opholdstilladelse og aflevere/sende det hele til:

BorgerServiceCenter

Skulkenborg 1

5000 Odense C

Danmark

Åbnings- og telefontider

Hvis de orginale papirer ikke findes på enten engelsk eller tysk skal de oversættes af en tolk. Læs mere her

Amerikanske skilsmissepapirer skal bære et stempel hvoraf det fremgår, at der ikke har været en ankesag og at vedkommende har ret til at gifte sig igen.

Registrering af familieforhold, skilsmissepapirer og dødsattester fra udenfor Europas grænser (bortset fra USA, Canada, New Zealand og Australien) skal godkendes af Udenrigsministeriet og af den Danske Ambassade i det land, hvor papirerne eller dokumenterne er blevet udfærdiget. Ellers vil det ikke blive godtaget af Odense Kommune.

Skilsmissepapirer fra Thailand behøver kun at blive legaliseret hos den Danske Ambassade i Bangkok.

For at blive gift i Danmark skal man være fyldt 18 år.

Hvis du har ændret dit fødselsnavn skal du medbringe din navnændringsattest.

Før du rejser til Danmark er det vigtigt du undersøger, om du kan rejse lovligt ind i Danmark. Dette betyder du skal have et gyldigt pas og visum hvis nødvendigt eller en gyldig indrejsetilladelse.

Jævnfør paragraf §13.3 i den Danske Ægteskabslov opkræver Odense Kommune 500,00 Danske Kroner (og kun danske kroner) for at undersøge om alt er i orden i forhold til ægteskabets indgåelse.
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 09:36
kroshka kroshka is offline
Retired

Lenins medalje 

ja, det står dog lidt anderledes på engelsk - men til gængæld oplyser de så telefonisk, at de egentlig ikke kræver dåbs/fødselsattest, hvis ikke den allerede finde på flere sprøg. Men de insistere på at få en engelsk apostille stemplet bekræftelse på, at hun ikke er gift.
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 10:00
Banned

Default civilstands attest

Ja og den henter hun bare hos ZAGS og får den oversat til engelsk hos en autoriseret oversætter.

Dette kan lade sig gøre på et par dage.

Et godt råd er stadig! hold dig fra telefonen og mød op personligt og altid få fat i den samme medarbejder for ellers vil du altid få forskellige svar.

Desuden vil de få svært ved at vise dig hvor det står hun skal have påført attesten apostille

Last edited by Den flove Dansker; 29-12-2009 at 10:13.
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 11:02
Banned

Default Apostille in Ukraine

Apostille in Ukraine

Please contact the following offices/authorities in Ukraine wher an apostille may be granted..

Ministry of Justice of Ukraine on documents issued by judicial authorities and courts, including documents certified by Ukraine's notaries;

The Ministry of Justice of Ukraine
Postal address: M.Kotsiubinsky st., 12 (“University” Metro Station) Kyiv, 01000
Phone: (+38-044) – 235-40-83
Website: www.minjust.gov.ua

Ministry of Education and Science of Ukraine on official documents issued by the bodies for education, state authorities, establishments and organisations, related to education and science;
The Ministry of Education and Science of Ukraine
Pobedy Av., 10, Kyiv, 01135
Tel: (+38-044) – 216-22-35
URL: www.mon.gov.ua

Ministry of Foreign Affairs of Ukraine on all other documents.
The Ministry of Foreign Affairs of Ukraine:
Velyka Zhitomirska st., 2, Kyiv, 01018
Tel: (+38-044) – 238-16-69
E-mail: cons_vld#mfa.gov.ua , cons_sld#mfa.gov.ua
Wesbite: www.mfa.gov.ua
Useful Links: http://www.ukraineinfo.us/consular/legal.html
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 11:16
BAT*21's Avatar
BAT*21 BAT*21 is offline
Contributing Member

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Så har vi altså her fået bekræftet, at det er muligt at få udstedt en civilstandsattest, når man kommer fra Ukraine.
Nu mangler vi blot, at få nogle til at bekræfte de også har fået én i Rusland.

Da min hustru udbad sig en sådan for 2 år siden, så fik hun den besked, at det brugte man ikke. Jeg bad hende endnu engang om, at gå den tunge gang og spørge om de ikke kunne udfærdige et eksemplar.
Negativ,- det gjorde og ville de ikke.

På diverse rådhuse rundt omkring i Danmark, har man åbenbart ekstrem dårlige erfaringer med en masse bigamister, velvidende det er straffebart og hvad folk så ellers får uid af det, men der blev da gjort en fandens masse hubbub i af at bede om denne civilstandsattest, på vores rådhus, hvilket var noget de kun brugte 1½ mrd. af vores dyrebare tid på, at finde ud af ikke kunne skaffes.

Det der kan undre én gang på gang, er at det offentlige konstant padler rundt i reglerne og ikke har noget konkret at holde sig til.
Hvis de er i tvivl og ikke har nærmere kendskab til facts, hvad skulle der så gå af dem for at ringe til en nabokommune og spørge sig til råds ? nej man vil hellere være trodsig og kontakte den danske ambassade i Moskva ( som det overhovedet slet ikke sorterer under ) og så vente over 1½ mrd. på svar fra en konsul, som slet ikke er til stede, velvidende, at der altså står et par og blot gerne vil så simpel en ting som vies og som venter og venter og venter, men selvfølgelig,- eftersom det ikke er den pågældende embedsmand det vil gå ud over, så rager det da dem en kæft, hvor velfungerende det såkaldte borgerservice fungerer og så kan vi sgu ellers bare vente, til det hele måske er for sent og de endelig fatter, at de har gjort uret.

Jeg kontaktede bla. indenrigsministeriet, for nu var jeg efterhånden oppe at koge, fordi den var ved at ringe ud. Jeg forklarede den flinke mand problemet og han gav mig ret i, at hvis en civilstandsattest ikke kunne fremskaffes, så kunne damen på rådhuset heller ikke forlange denne, så hvis hun ikke fattede det udskrift jeg nu havde fået, så kunne hun blot ringe til denne embedsmand i ministeriet og han ville forklare hende, at der var noget hun ikke havde sat sig ordentligt ind i.

Det blev så ikke nødvendigt, for da havde Astra forinden nået at ringe til hende endnu en gang og forkaret som han gjorde i starten, at hun bare kunne ringe til en anden kommune.
Reply With Quote
Old 29-12-2009, 12:00
T63
Guest

Quote:
Originally Posted by Den flove Dansker View Post
Prøv nu lige og stop op, det behøver ikke være så vanskeligt

Da vi blev gift var de eneste papirer vi havde brug for følgende og alt var uden Apostille.

. . . . .
Hvornår blev i gift?

Hvorfor jeg spørger skyldes, at reglerne ret ofte ændres, så det kan måske være en yderligere stramning der er kommet til efterfølgende, hvis jeres vielse ligger længere tilbage.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules