Go Back   Russisk-Dansk Forum > RDF EMNE FORUM

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-08-2014, 00:10
Klendinika's Avatar
Klendinika Klendinika is offline
Super Moderator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Smile Fra Frisøren

Under det kryptiske titel ligger det i det at det er en historie min kære viv fortalte, en af de første dage vi var der.

Først starter det dagen før, vi er ude at gå en dejlig aften tur, der er blevet mørkt og så ser vi at et i det 'fjerne' gør et fly klar til at lande. Byen har vel max. 10* daglige starter i højsæsonen, fordelt på to lufthavne. Men vifortsatte vores tur og ca. 5 min. efter så vi et nyt fly gør klar til landing.

Næste dag kommer min viv hjem og fortæller følgende fra frisøren. Hendes mand arbejder ved det lokale 'CF' og blev i går aftes kaldt ud til et nød fly. Ombord på flyet var der flygtninge fra UA. De måtte ikke udfrite flygtningene, kun spørge hvordan de var kommet med flyet. De svarede at de var kommet over grænsen, ført/kommet til lejre ved Rostov. Her kom der en person ind og spurgte, hvem vil med til 'Rusgrad'? Folk rækkede hånden op, og afsted til flyet og Rusgrad.
De skulle oftes være ført lidt udenfor Rusgrad, til mindre landsbyer (efter russisk målestok) hvor der faktisk ofte var brug for deres hjælp, da Rusland også oplever en urbanisering. Så folk er klar til at tage sig af dem, forladte boliger står klar, og der er job til dem.

Da min viv fortalte historien blev /er jeg berørt. Synes at det er helt vildt imponerede hvordan Rusland og dens vidunderlige folk hjælper andre folk. Oplevede det personligt på min hjemrejse, (se rejse forummet).

* eksl. militæret og cargo.

Last edited by Klendinika; 06-08-2014 at 00:13.
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules