Go Back   Russisk-Dansk Forum > Det dansk/russiske Forum > Det dansk/russiske forum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 19-02-2016, 18:30
Kenny Kenny is offline
New Member

Default Ny på RDF

Hej,
jeg er ny her på sitet.

Jeg fandt det da jeg googlede efter hjælp til visum til Rusland.
Jeg mødte i starten af november 2015 min dejlige russiske kæreste på et godt og troværdigt internationalt datingsite (havde valgt danske datingsider fra, af grunde jeg ikke skal komme ind på her).

Vi klikkede fra begyndelsen helt fantastisk sammen, og har siden da chattet sammen hver evig eneste dag.

I december mødte vi så første gang hinanden in real life i Moskva, og blev begge bekræftet i, at vi virkeligt var blevet smaskforelsket i hinanden.

Siden da har jeg besøgt hende i januar og skal afsted igen medio marts. Denne gang prøver jeg at ordne alt det med visum, voucher etc. selv. Og med en tur/retur billet med Aeroflot for 1.500,- er det en overkommelig udgift at se hinanden oftere.

Vi har i hinanden begge fundet personen, som vi ønsker at leve den anden halvdel af vores liv sammen med.

Men jeg har en helt masse spørgsmål bl.a. ang. regler for visum til DK, når hun skal besøge mig? Ægteskab, hvad er reglerne for det? Og en helt masse andet!

Jeg prøver at kigge lidt rundt herinde, og håber at Jer der har været dette igennem før, kan hjælpe mig.

//Kenny
Reply With Quote
Old 20-02-2016, 15:33
Klendinika's Avatar
Klendinika Klendinika is offline
Super Moderator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

hej

velkommen til og tillykke med forelskelsen.

Det er lidt forvirrende med det papir arbejde, men ikke så slet, når man har prøvet det.

Visum er let nok. Starter online, og så skal hun forbi en af de 17 visum centre i Rusland. Det er den ultra korte version.

Du skal bare have en indtægt, ok bolig og ikke modtaget ydelser efter socialloven så er resten bare en 'formalitet'.

Dog er der pt. lang ventetid på en familiesammenføring..

Men undersøg du bare og spørg væk.

Tilsidste: velkommen til RDF.

vh Klendinika / moderator
Old 21-02-2016, 21:51
Kenny Kenny is offline
New Member

Tak for velkomsten, Klendinika.
Som rookie i dette 'univers' har jeg tonsvis af spørgsmål.

Men kan jeg bruge denne tråd eller skal jeg oprette nye tråde i de respektive emnelister?

Jeg har surfet lidt på dette forum, og så vidt jeg har forstået har der i de seneste år været ændret på visumreglerne/kravene ad flere omgange - både den ene og den anden vej. Så jeg er i tvivl om ældre poster stadig er gældende.

Desuden kræver nogle af de hjælpsomme folks råd en vis indsigt i forvejen. Jeg savner lidt fx. en visumguide for dummies eller nybegyndere om du vil (som mig), bare en idé.

Men et fantastisk sted dette her, hvor jeg kan læse om folk i samme situation som mig selv.
Tak fordi I er nogle som bruger Jeres tid på at hjælpe andre!
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules