Go Back   Russisk-Dansk Forum > Russisk kultur i Danmark

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 17-02-2012, 13:49
Tuface's Avatar
Tuface Tuface is offline
Contributing Member

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Default Mere end halvdelen af kommunens nye borgere er fra lande bag »jerntæppet«

Lidt interessant læsning om befolkningstilvæksten i Herning kommune de seneste år.

http://aoh.dk/artikler/oesteuropaeer...nings-fremgang

Det er lidt underligt at de ikke nævner folk fra Ukraine, da der sikkert er flere af dem end russere, som arbejder på gårdene rundt omkring, men det kan jo være at journalisten ikke ser nogen forskel...
Reply With Quote
Old 17-02-2012, 22:11
Figaro Figaro is offline
Retired

Send a message via Skype™ to Figaro
Default Migration

Hej Tuface.

Hvad jeg ikke vidste var, at over 6.600.000 ( 6,6 millioner) Ukrainere nu lever udenfor landets grænser.

Nye officielle tal fortæller også at der i alt er ca. 5.000.000 indvandrere i Ukraine.

Ved du hvor mange danskere der er bosat i Ukraine ?
(og omvendt - hvor mange Ukrainere der bor i Danmark?).
Reply With Quote
Old 18-02-2012, 11:33
Tuface's Avatar
Tuface Tuface is offline
Contributing Member

Quote:
Originally Posted by Figaro View Post
Hej Tuface.

Hvad jeg ikke vidste var, at over 6.600.000 ( 6,6 millioner) Ukrainere nu lever udenfor landets grænser.

Nye officielle tal fortæller også at der i alt er ca. 5.000.000 indvandrere i Ukraine.

Ved du hvor mange danskere der er bosat i Ukraine ?
(og omvendt - hvor mange Ukrainere der bor i Danmark?).
De seneste tal jeg så sidste år var at ca. 2700 ukrainere pt. arbejder indenfor landbrug, skov mv. i Danmark... dvs. ikke folk som er familiesammenført.

Totalt i Danmark er der iflg. Danmarks statistik 6795 personer som kommer fra Ukraine (januar 2012).

Der er totalt 5625 som kommer fra Rusland.

I Herning kommune, som artiklen omhandler, bor der 91 fra Rusland og 218 fra Ukraine.
Reply With Quote
Old 18-02-2012, 11:41
Tuface's Avatar
Tuface Tuface is offline
Contributing Member

Jeg glemte lige at tilføje at der menes at leve omkring 100000 ukrainere illegalt i Italien, hvor så godt som alle forsvandt, kort tid efter at Ukraine blev selvstændig, og schengen reglerne ikke var så striks, for Ukraine... og hovedårsagen til at Ukraine i mange år blev sammenlignet på samme niveau som de værste afrikanske stater mht. til mulighederne for få visa til Schengen.

Var det ikke pga. af det det, så ville der måske den dag i dag slet ikke være visa krav, for ukrainere der gerne vil på ferie i Europa...
Reply With Quote
Old 18-02-2012, 18:13
Figaro Figaro is offline
Retired

Send a message via Skype™ to Figaro
Default Ukrainans Abroad

Hej Tuface.

Tak for oplysende tal.

Chokerende at 100.000 fordufter i tynd luft - det er godt nok mange.

Jeg finder denne tråd meget vigtig.
Nye tal fra DS har nemlig afsløret tilvækst af etniske grupper i Danmark / antal m.v.

Det der fangede min opmærksomhed er blandt andet, at hvis du tæller alle indvandrer op over de sidste 40 år, så kommer størstedelen hertil med 0-uddannelse - 0-fælles kultur (europa) og minimal real-integration (giftemål på tværs af kulturer).

Dine nye tal viser - ret optimistisk optalt - at 0,20 - 0,25% af indvandrere i Danmark, kommer fra det tidligere Sovjet.
Og hér er det vigtigt at bemærke, hvor stor fælleskultur vi har, hvor godt uddannelsesniveauet er i disse lande - og hvor stor real-integrationsvilje denne gruppe har.
Reply With Quote
Reply

Tags
befolkningstilvækst, herning, østeuropa

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules