Go Back   Russisk-Dansk Forum > Dansk visum og opholdstilladelses emner

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 02-02-2013, 16:41
Belarus Belarus is offline
Retired

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Default Du bærer alle omkostningerne ved visumansøgning

Husk altid at sende dit pas som anbefalet brev, når du ansøger om visum.
Det uanset om du sender dit pas med posten inde for landet grænser, eller du sender det til en ambasade i udlandet.

Du skal i forbindelse med forsendelsen vide, at du bærer den økonomiske byrde. Med andre ord. Du sender dit pas som anbefalet brev fra dit lokale posthus. Inde i brevet til ambassaden har du visumansøgningen, invitation(hvis nødvendigt), to ekstra billeder i pas format og en kuvert du vedligger med dit navn, adresse, by og land.

Hvis du har sendt dit pas til f.eks den russiske ambasade i Danmark.
Så frankerer du bare retur brevet, så de også kan sende brevet tilbage anbefalet uden udgifter for dem.

Hvis du har sendt dit pas til f.eks den belarussiske ambasade i Berlin. Så kan du ikke bare frankere brevet, idet at du ikke kan sætte danske frimærker på brevet.
Det er sådan, at du på dit lokale posthus kan købe noget der hedder:
Coupon-Response International.
De er anderkendt af stort set alle lande i verden. (Union Postale Universelle)
Posthuset stempler dem du køber, og de har en værdi af 15 kroner pr. stk.
Du medsender altså så mange af disse koponer, så det svarer til det det koster at sende brevet anbefalet til dig. Da igen, de ikke vil have nogen udgifter på dig.

HUSK: DETTE ER MEGET VIGTIGT, DA DU I VÆRSTE FALD KAN FÅ AFSLAG PÅ DIN VISUMANSØGNING

God rejse.

Last edited by Belarus; 02-02-2013 at 16:44.
Reply With Quote
Old 02-02-2013, 21:42
SB70 SB70 is offline
New Member

Fin info, men ved du om man kan søge om visum inden man får en invitation (fra Hviderusland) jeg tænker på skal man have fly/hotel på 100% på plads inden man søger. Eller er der mulighed for at søge i et 'vindue' .

SB
Reply With Quote
Old 02-02-2013, 21:59
Retired

Default svar på dine spørgsmål

Hej sb70

Jeg ved efterhånden en del om Belarus/Hviderusland.
Problemet er, at nogengange ændrer de reglerne sådan lige pludselig.

Dine spørgsmål kan jeg dog let svare på.
Du skal have din invitation i orden inden visumansøgningen. Du skal faktisk medsende den sammen med din ansøgning. (dette gælder dog ikke privat visum), men jeg går også ud fra at det er turistvisum du vil have.
Hotellet skal du faktisk også have på plads. Du skal nemlig angive på din ansøgning hvor du agter at bo.
Det samme gælder flybilletten. Et felt på ansøgningen, skal du oplyse om du ankommer med fly eller tog. Fly f.eks Billund-Riga-Minsk og Minsk-Riga-Billund.

Det nemmeste er faktisk at kontakte et turistfirma i Belarus. Jeg brugte dem selv i forbindelse med min første tur. De sørger for invitation, som de mailer til dig. Du booker hotel igennem dem, efter din pengepung, og de sørger for at du bliver registreret.
Du kan med andre ord, blot nyde din ferie.

Turistfirmaet finder du under dette link:

BelarusTourService
tourism and travel

89-20a, R.Luxemburg str., Minsk
220036, Republic of Belarus

tel/fax: +375172005675
mobile: +375296335104

email: daria@welcome.by
web: www.hotels-belarus.com

Du kan også få en masse informationer om landet ved at besøge vores webside om landet.
www.belarus.webbyen.dk

Last edited by Belarus; 02-02-2013 at 22:20.
Reply With Quote
Old 03-02-2013, 21:18
Retired

Default billede af kupon

Har blot uploadet et billede af en kupon man kan købe på de danske posthuse. Altså dem man skal medsende sin visumansøgning til retur brevet, som man har sendt til den udenlandske ambasade.
Så får man en ide om hvordan den ser ud
Attached Images
File Type: jpg Union Postale Universelle.jpg (96.3 KB, 10 views)
Reply With Quote
Old 14-05-2013, 18:29
henrik_40
Guest

Default Visum udenom hotel

Hejsa. Dette er min første deltagelse i forummet, så bær over med mig hvis jeg ikke gør det rigtigt (oprette en ny tråd måske).

Jeg har fundet en sød pige fra Gomel/Belarus på et dating-site. Vi er nu nået dertil at jeg skal ned og besøge hende :-)

Så er der alt det Visum-skrammel.

Hun har fundet et billigt sted jeg kan bo. Altså IKKE et hotel.

Hvordan klarer vi så den?

På Berlin-ambassaden kan man downloade noget som ligner et ansøgningsskema til en invitation.
http://germany.mfa.gov.by/ru/konsul/visa/privatreise

Tyve-tredve linjer nede står (по установленной форме)

Skal hun udfylde den. Sende den til mig. Og jeg sender visum-ansøgning sammen med en kopi af hendes invitation... og er der lovligt når jeg ikke bor hos hende (eller hotel) men til leje i en lejlighed?

Hilsen
Henrik
Reply With Quote
Old 14-05-2013, 19:19
Retired

Hej Henrik 40.

Velkommen her på RDF.

Du blander tingene noget sammen i din post. I ens visa ansøgning skal man søge enten turistvisum eller privatvisum.
Selv om du nu kender en pige fra Gomel, Belarus, kender du hende ikke i deres myndigheders øjne. Du kan med andre ord ikke bruge en invitation fra din pige. Derfor skal du søge om turistvisum.

Invitationen får du igennem et turistfirma i Belarus. Selv om du har fundet lejlighed du kan leje, kan du sagtens få dem til at lave en invitation til dig. Det er lidt forskelligt hvilken betaling de forskellige firmaer bruger. Da jeg i sin tid besøgte Belarus for første gang, var betalingen at jeg skulle købe to sightseeing ture igennem et firma. Det gjorde nu ikke noget, idet min pige også skulle arbejde ind imellem. Så det var faktisk meget rart at se, og høre ting om landet.

Henrik. Du skal have invitationen allerførst. Visa ansøgningen kan du finde på ambasadens webside. Disse to ting sender du sammen med to pasbilleder af dig selv. Ligeledes ligger du en udskrift fra din bank, som beviser at du har overført pengene til deres konto. Husk enten at vedlægge kuponer til at sende dit pas tilbage til dig. Eller som noget nyt. At overflytte ekstra 5,50 Euro for porto. Husk at begge beløb skal udspecificeres på udskriften fra banken.
Husk også altid at sende dit pas som anbefalet brev.

Henrik. Gomel er en rigtig dejlig by. Byen har en helt fantastisk smuk park, som jeg er helt sikker på at din pige gerne vil vise dig. Du kan se billeder på vores webside om Belarus under fanebladet Gomel:
www.belarus-hviderusland.dk
Reply With Quote
Reply

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules