Go Back   Russisk-Dansk Forum > Dansk visum og opholdstilladelses emner

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 28-06-2015, 14:22
Zeawen Zeawen is offline
New Member

Default Tidsbestilling nødvendig ved IFS Danmark?

Hej,

Jeg har planlagt at tage til København i morgen for at ansøge visum, og jeg troede jeg havde aftalt en tid til klokken 1300. Men pga. en masse frem og tilbage med datoer har jeg desværre aftalt en tid til den 1/7 i stedet for. Så jeg har altså IKKE en tid i morgen.

Jeg syntes at jeg kan huske at sidst jeg var der inde og ansøge om visum, der trak jeg et nummer. Dvs., at jeg rent faktisk ikke havde behøvet og bestille en tid, selv om jeg havde. Så mit spørgsmål er om det er dumt af mig at tage til København (Fra Aalborg), hvis jeg ikke har en tid til at ansøge om visum, eller at det sagtens kan fungere uden problemer at jeg bare tropper op?

Til sidst vil jeg høre om der er nogen forskel eller fordele og ulemper ved at ansøge om visum hos IFS Danmark fremfor den russiske ambassade?
Reply With Quote
Old 29-06-2015, 01:53
Klendinika's Avatar
Klendinika Klendinika is offline
Super Moderator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

hej

Kan godt se at man kan vælge ambassaden, men jeg tror altså de har outsourced det til IFC. Eneste ambassaden tager sig af, er nød situationer såsom dødsfald, hvor man evt. skal have visum ASAP, men det er altså bare min forståelse.

Fra konsulatets hjemmeside: We recommend you to apply for a visa to Russia at the Russian Visa Center in the Kingdom of Denmark

Tror desværre ikke at det kan betale sig at tage turen til KBH uden aftale.
Old 29-06-2015, 21:29
Zeawen Zeawen is offline
New Member

Hej, og tak for dit svar.

Hvis andre skulle være interesserede kan jeg fortælle at de HAR en ordning hvor du kommer ind og trækker et nummer, så en tidsbestilling er ikke 100% nødvendig, men kommer du langvejs fra er det dumt andet.

Det vidste sig dog at jeg rent faktisk havde en tid da jeg først kom der over. Så det var godt jeg tog afsted.
Reply With Quote
Old 30-06-2015, 13:17
Klendinika's Avatar
Klendinika Klendinika is offline
Super Moderator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Hej

Godt du tog afsted. Jeg kan kun beklage at jeg ikke skrev alle mine tanker ned. Jeg HAR set at man har kunne trække et nummer, men mente at det kun var fredag. Så har jeg tænkt at hvis de har så stor kø, må de havde annulleret den mulighed. Jeg skulle have skrevet det her og gjort opmærksom på at det er KUN min mening / hukommelse.
Og ellers super indlæg, du har lavet. Og du ønskes en super tur.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules