Go Back   Russisk-Dansk Forum > Dansk-russiske ægteskaber og forholdsdiskussioner

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 27-04-2014, 21:26
AlfaMan AlfaMan is offline
New Member

Ang. spørgsmålet om at foretrække EU reglerne fremfor de svenske nationale regler for familiesammenføring. Jeg synes bare jeg læste - kan ske at det var hos Ægteskab Uden Grænser - at de svenske myndigheder var begyndt at fokusere på danskere, der er begyndt at bruge EU reglerne som platform for hurtig familiesammenføring med Sverige som springbræt, for så at skynde sig hjem til Danmark efter veloverstået sammenføring. Det er de ikke så glade for og derfor er de begyndt at se skævt til de tilfælde. Men det kan være de ikke ville regne mig som et tilfælde, da jeg har boet i Malmø i 11 år.
Reply With Quote
Old 28-04-2014, 18:58
LL sverige's Avatar
LL sverige LL sverige is offline
New Member

Send a message via Skype™ to LL sverige
Default Hej alfahan

Jeg ved ikke ang om de ser skævt til dansker der benytter eu reglen .vi havde ingen problemer
Men ok jeg har også boret her 12år .og bliver her .
Ang behandlingstid skal du regne med ca 1år . Kan sige vi kun har mødt hjælpsome mensker
På minigationsverket de arbejder bare lidt langsomt (det kan jo ikke gå hurtig for os )
Jeg vil helt klart gifte mig i Danmark hvis det skal gå hurtig .i Sverige skal de først gøre en prøvelse det tager ca 6-8 måneder før i får tilladser at gifte jer .
Også en helt klar fordel i bor i Malmø . Her er mangefra Rusland og Ukraine .
Vi bor i nordvestlige skåne .kan være rart for pigerne at møde/snakke med andre som har bodet her et stykke tid .
Jeg gir gerne al den Info jeg har så bare spørg .
Faldgrubber ?? Jo min kone har en datter dette kan give problemer hvis i ikke har de rigtige papire fra hjemlandet iorden
Mvh LL
Old 28-04-2014, 19:02
LL sverige's Avatar
New Member

Smile

Hov glemte liget noget ,om i bruger eu reglen kan hun blive/vente her mens de behandler
Hendes sag
Når i søger skal hun have gyldig pas og visum . Det betyder ingenting om visum udløber
Dagen efter i søger bare det er iorden når i søger .
LL
Old 28-04-2014, 20:55
New Member

Smile

Ih, mange tak for venligheden, nu forsvandt allerede en sort sky af uvished omkring den sag!
Det lyder faktisk ikke så svært...
Reply With Quote
Old 28-04-2014, 21:37
LL sverige's Avatar
New Member

Thumbs up

og i skal seövfölig også väre gift !!!!!!
Old 09-02-2016, 21:32
New Member

Default Familiesammenføring i Sverige - nu med flygtningekrise!

Av for den!
Nu beder jeg en lille bøn om at I søde mennesker, der var så venlige at give gode råd i denne tråd også er aktive nu - for nu er gode råde dyre for mig, der før bare spurgte med akademisk interesse.
Der er jo sket det dejlige at jeg i mellemtiden har friet til min vidunderlige ukrainske kæreste - og fik et Ja!!!
Så nu er det bare med at blive gift og bo i Malmø, hvor jeg stadig bor (som dansk statsborger).
Men nu kom jo flygtningekrisen lige akkurat og så er de begyndt at true med lange behandlingstider hos Migrationsverket i Sverige (http://www.migrationsverket.se/Priva...gningstid.html). Lige nu 8 måneder i bedste fald, 21 i værste fald!!! Av! Vi vil jo gerne giftes til August. Skal vi nu udskyde det hele fordi der står en masse syrere i kø foran os?
Er der nogen der kan hjælpe? Skal man hellere prøve sammenføring efter EU-reglerne som nogen foreslog?
Vi skal giftes i Danmark, men skal bo hos mig i Malmø.
Reply With Quote
Old 18-02-2016, 20:33
Klendinika's Avatar
Klendinika Klendinika is offline
Super Moderator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Hej
FS tiden i DK er ikke bedre, om sagsbehandlingstiden er bedre som EU !! Ærlig, ved jeg ikke. Men spørg !!

Nu har der været paskontrol i 1½ måned, som mon ikke bjerget af ansøgninger er faldet lidt. Og hvis hun lige har sagt, så skal hun lige komme først og i skal vies, så mon ikke bjerget er endnu mindre til den tid.

Prøv at undersøge om jeres sager, kommer i en anden stak !!! og evt. fremmøde speeder processen lidt.

Held og lykke med det hele..

Kan anbefale at du skal overveje om du altid har tænkt dig at bo i Sverige, hvis ikke.. så flyt hjem NU. Du vil gøre hende en bjørnetjeneste, da indvandre der lærer svensk og senere flytter til DK, har det svært. Modsatte gør sig også gældende. Kender nogle stykker...der har prøvet det.
Old 18-02-2016, 21:46
New Member

Question EU eller svensk model - eller begge?

Hej Klendinika,

mange tak for dit svar! Jeg er lykkelig for ethvert godt råd, for lige nu føler jeg at vi hellere må se at komme i gang med at ansøge, hvis behandlingstiden er så lang. Men på den anden side er jeg bange for at komme i gang med det forkerte regelsæt og så ende med at gøre det hele sværere for os.
Siden sidst kom jeg igennem hos Migrationsverket på telefon - ikke let med det pres de har på lige for tiden!!! Men hun var meget hjælpsom og fortalte at vi kommer i samme kø som flygtningene, og at behandlingstiden kun kommer an på hvor præcis og komplet vores ansøgning og tilhørende dokumentation er. Så eftersom det betyder at for hver dag der går, kommer der ca. 100 nye flygtninge foran os i køen, føler jeg nok at jeg skal se at komme i sving. Men der er ingen tvivl om at min forlovede vil kunne komme til Sverige og blive her som min hustru mens hele behandlingen står på. Det var en overordentlig lettelse at få det fastslået! Eneste problem er så at hun efter udløb af turistvisum på 3 måneder skal blive i Sverige indtil hun har sin opholdstilladelse klar. Dvs., hun må ikke pendle frem og tilbage til Danmark med mig for at besøge familie og venner eller bare gå i byen. Den er ikke så rar...
Så lige nu hælder jeg imod at bruge EU modellen, hvor jeg forstår at hun får EU opholdskort fra første færd. Eller søge via begge modeller på samme tid. Det sagde damen fra Migrationsverket man godt kunne.
Det eneste hun sagde man skulle huske mht EU modellen var at jeg skulle sørge for at tegne en fuldt dækkende sygeforsikring for min ukrainske hustru, og det danske blå EU sygesikringskort ikke gjaldt (det kan kun bruges ved rejser). Er der nogen der ved hvad man så gør?
Lige nu satser vi på at blive en årrække i Sverige, bl.a. for at udnytte de lavere boligpriser og for at opnå svensk statsborgerskab i løbet af max 5 år for hende, hvilket vil gøre en tilbagevenden til Danmark til en let sag i fremtiden.
Er der nogen der kan se nogen forhindringer på vores vej, sådan som jeg har skitseret den? Alle gode råd modtages med kyshånd!
Et lille spørgsmål mere: Til den svenske ansøgning snakker de om en fuldmagt som man kan bruge som den svensk herboende part (mig) til alle henvendelser til Migrationsverket. Det lyder som et logisk første trin, eftersom min forlovede slet ikke vil kunne påtage sig dialogen med Migrationsverket ifm sagsbehandlingen. Skal jeg starte med at få min forlovede til at fremstille sådan en fuldmagt til mig?
Reply With Quote
Old 24-02-2016, 19:34
New Member

Question Svensk prøvelsesattest?

Quote:
Originally Posted by LL sverige View Post
Jeg vil helt klart gifte mig i Danmark hvis det skal gå hurtig .i Sverige skal de først gøre en prøvelse det tager ca 6-8 måneder før i får tilladser at gifte jer .
Jeg har endnu et spørgsmål, knyttet til ovenstående melding. Alle er meget velkomne til at svare på dette. Jeg ønsker også at blive gift i Danmark, men min danske præst siger at jeg skal hente en prøvelsesattest i Sverige fordi jeg bor der. Men det lyder da helt forfærdeligt at der kan gå op til 8 måneder før de kan udstede sådan en??? Det må da kunne gøres smidigere! Hjælp - er der noget der kan hjælpe her? Hvis det forholder sig sådan at jeg skal hente en prøvelsesattest i Sverige, hvor henvender jeg mig?

På forhånd tak!
Reply With Quote
Old 24-02-2016, 21:27
Klendinika's Avatar
Klendinika Klendinika is offline
Super Moderator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

Quote:
Er der nogen der ved hvad man så gør?
Lige nu satser vi på at blive en årrække i Sverige, bl.a. for at udnytte de lavere boligpriser og for at opnå svensk statsborgerskab i løbet af max 5 år for hende, hvilket vil gøre en tilbagevenden til Danmark til en let sag i fremtiden.
Tager en forsikring.. sevencorners 364 dage, forsikring, pris ca. 3000 kr. !!!

jeg mener stadigvæk, at hvis du vælger Sverige.. så er det for resten af livet. Jeg kan være forkert på den.. men ved at som 'dansker' har man kun ret til 14 dage på sprogskolen og har kun lært dansk, så kniber det med det svenske. Jeg har svært ved at tro, at det er anderledes den anden vej - samt at du vil have svært ved at hjælpe hende med sprog osv.

Kan desværre ikke hjælpe med prøvelsesattest. Men i Danmark kan få en på rådhuset, prøv tilsvarende i Sverige.

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules