Go Back   Russisk-Dansk Forum > Russisk,Ukrainsk & Belarussisk NyhedsForum

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 11-08-2015, 13:23
Heine Heine is offline
New Member

Default Luhansk spørgsmål

Jeg skriver en del med en ukrainsk dame fra luhansk området og har også forsøgt en telefon samtale, men det var tæt på umullgt at forstå noget.

Hun fortæller at hun skal bruge et nyt pas da hun fylder 25 år snart og at prisen er steget til 150us dollars deromkring og hun har selvfølgelig ingen penge. Men hun ønsker et international pas da vi har snakket om at mødes i volgograd da jeg ikke har nogen intentioner har om at tage til Ukraine i øjeblikket, man er jo ikke helt dum.

Idag sender hun en ny besked, og her er en del af den:
Today I read in news that soon in Lugansk and in the unrecognized republic will change passports. I shocked. I will have a passport of the unrecognized republic with which I won't be able to leave anywhere, even to Russia. If I don't paste the new photo in the Ukrainian passport soon and I won't make the international passport, such opportunity at me will be never any more (((((

Havd jeg beder om er om da er nogen der kan bekræfte eller afkræfte det hun fortæller?
Ønsker jo ikke at blive snydt og ønsker absolut ikke at støtte de mennesker der snyder ærlige folk på nettet, derfor er man jo nød til at være ekstrem forsigtig.

Heine
Reply With Quote
Old 12-08-2015, 01:19
Klendinika's Avatar
Klendinika Klendinika is offline
Super Moderator

Lenins medalje Stor arbejdskraft og tjenesteydelse 

hej

fandt det her på 1 min:
Currently the new document will be awarded only to citizens that are 16 years of age and had lost their identity document during the war. If a citizen already had a Ukrainian passport, the new document will not be awarded.

Jeg vil umiddelbart mene at at hvis hun IKKE har et pas eller et der skal fornyes så bliver det et standard ukrainisk: se: http://www.luganskukraine.info/cost-...n-ukraine.aspx læg mærke til hjemmesidens navn.

Men der kan godt være problemer med dette: https://www.youtube.com/watch?v=FxMq_beWlLQ

så hvad er svaret: ... bare jeg vidste det. Jeg kan sagtens forestille mig at kvinden du har kontakt til har forsøgt sig rundt om i byen og fået forskellige tilbud. Så det er bestemt ikke sikkert hun prøver at lyve eller snyde dig. Byen er bare i et sort hul som hun og andre er fanget i.

Hendes bedste mulighed er nok at komme til en russisk by og derfra søge et russisk pas. Men det det er min mening og ikke baseret på noget faktuelt. Jeg ved kun at Rusland tilbyder ukrainere russisk statsborgerskab uden problemer og derfra naturligvis også pas. Men om det er noget for hende . .?

Thread Tools
Display Modes

Posting Rules