PDA

View Full Version : Afslag

tommi
19-08-2010, 10:49
Hej

Jeg har brug for hjælp. Min kæreste fra Moskva har søgt visum fra den 24 til den 31 August 2010, men har fået afslag uden grund. Vi har begge taget ferie og glædet os sindsyg til denne ferie. Hun har søgt gæstevisum, er det bedre at søge turist visum. Hvad kan jeg gøre når jeg ingen begrundelse har fået? Vi arbejde stadig på højtryk for at finde en løsning, så please jeg har brug for hjælp.

Er der ingen der har et forslag???

Coper
19-08-2010, 12:42
Hej Tommi

Det er svært at hjælpe uden at kende begrundelsen... Mit bedste råd er at tage til et land uden visakrav - fx. tyrkiet, der kan i begge tage til uden at skulle skaffe visa, og som bonus så er det et billigt land at rejse til.

Angående afslaget, så må du ringe til US - Visum afdelingen og høre deres begrundelse.

Men ja det er nemmere at søge turist visum end gæste visum.

Mvh,
Coper

Jutman
19-08-2010, 13:53
Hej

Har du besøgt hende !? .. er min første tanke. Hvis ikke, så er der ingen udvej, end at du må derover.

Skal i være sammen, så tag en tur til tyrkiet. Ingen problemer for dig eller hende... og måske endda billigere end at tage til DK. ;) Så er det også erigtig ferie

tommi
19-08-2010, 15:10
Hej igen

Tak for hjælpen.

En super plan B. Hvor det fedt man kan få hjælp her på siden til dette:-)

Men jeg ringede til den danske Ambassade i Moskva og talte med en Benjamin. Efter en god snak hjalp han mig og min kæreste for sit visa på mandag morgen og rejser onsdag. Ham kan jeg varmt anbefale at man taler med hvis man har problemer. Mega fin fyr :-)

Endnu engang tak for rådet vedr. Tyrkiet. Istandbul ville jo været et fedt sted at være med sin kæreste!!

T63
19-08-2010, 19:25
Hej igen

Tak for hjælpen.

Men jeg ringede til den danske Ambassade i Moskva og talte med en Benjamin. Efter en god snak hjalp han mig og min kæreste for sit visa på mandag morgen og rejser onsdag. Ham kan jeg varmt anbefale at man taler med hvis man har problemer. Mega fin fyr :-)

Endnu engang tak for rådet vedr. Tyrkiet. Istandbul ville jo været et fedt sted at være med sin kæreste!!

Jeg kan varmt anbefale Tjekkiet eller Spanien.
Det koster dig 600-800 kroner for en retur til Prag, så kan I være sammen i 12 dage. Og hun kan uden problemer besøge dig i Danmark på tjekkisk visum, hvis hun vil et smut til Danmark.

Astra16V
19-08-2010, 19:35
Hej !

Ja hvis ikke du har været en smut i RU så er det nu nok derfor der kom et afslag man skal kunne dokumentere at man kender hinanden og har se hinanden. Men nu har ambassaden jo fikset det så nu er det bare om at huske at få taget nogle billeder af jer sammen så i har nogle beviser til når igen skal søge om visa eller FS.

Men ellers held og lykke med det .

Mvh
Astra16V

Coper
20-08-2010, 09:51
Hej igen

Tak for hjælpen.

Har også talt med Benjamin, og ja, han er meget flink til at hjælpe med komplicerede situationer, og han har muligheden for at træffe en hurtig beslutning.

Coper
20-08-2010, 09:52
hov glemte helt at spørge - hvad var begrundelsen for afslaget?

tommi
20-08-2010, 10:47
Oversagen var at hendes forsikring ikke dækkede 30.000 Euro. Men det fik jeg først at vide da jeg talte med Benjamin. Det er på plads nu. Men havde jeg vist at man kunne tage til Tyrkiet før vi søgte, havde jeg nok gjort det. Men der er vel ikke så svært når jeg skal søge visum til Rusland?

MVH Tommi

Jutman
20-08-2010, 10:55
Hej Tommi

Først, ja. Ambassaden i Moskva er professionel.

Der er nu ca. 80 lande i verden, der er visumfri (ihvertfald turist visum fri) for russer.

Tommi, vis jeg læser det rigtigt, spørger du om hvordan man laver visum til RU. lettest at købe det via altrejser eller danhill, det skulle vist nok koste 700 kr. + gebyren for visumet. Har du tid. ca. 2 uger koster det yderligere 280 kr. Flybilletten køber du samme sted eller online hos sas eller aeroflot.

Coper
20-08-2010, 12:53
meeenn

Det kommer helt an på hvordan du planlægger at rejse....

1. Rejser du med en "pakke" rejse, dvs. hotel og fly sammen, så tager din rejsearrangør af det.

2a. Booker du selv fly og seperat hotel, så kan du selv sørge for visa, og det tager ca. 1-2 uger

2b. du kan også lade altrejser klare visum.

3. Du betaler kun fly og bor på privat adresse - dette visum kan være lidt besværlig hvis du ikke stadigvæk bruger turistvisum og ikke privat besøg visum...

Men helt generelt, så kan det nemt svarer sig at bruge altrejser... ring og hør hvordan de kan hjælpe og evt. hvad de koster. Ved ikke om du får rabat ved at nævne dette forum...

Astra16V
20-08-2010, 13:11
Hej !

Vedrørende rejse til RU så har kontakt Elisabeht hos ALTREJSER hende har jeg jeg en aftale med at hun vil hjælpe os alt det hun kan og skaffe rabat i det omfang hun nu kan så ring til hende og sig i er medlemmer på RDF og hvis der skal en bekræftigelse til så kontakt mig og jeg ringer til hende og bekræfter jeres medlemskab.

ALTREJSR laver både visum og flybilletter i en samlet pakket så der kan sikker fåes en fin pris på det.

Mvh.
Astra16V

Jutman
20-08-2010, 13:56
coper

Har ikke selv prøvet, men kender flere der har. Man printer bare en 'opholdskort' og går enten til politi eller posthus. Skulle koste ca. 300 rubler.

Jas
20-08-2010, 15:54
Jeps det er mega nemt at få visum til Rusland bare gør som Jutman lige har sagt

Astra16V
20-08-2010, 16:04
meeenn

Det kommer helt an på hvordan du planlægger at rejse....

1. Rejser du med en "pakke" rejse, dvs. hotel og fly sammen, så tager din rejsearrangør af det.

2a. Booker du selv fly og seperat hotel, så kan du selv sørge for visa, og det tager ca. 1-2 uger

2b. du kan også lade altrejser klare visum.

3. Du betaler kun fly og bor på privat adresse - dette visum kan være lidt besværlig hvis du ikke stadigvæk bruger turistvisum og ikke privat besøg visum...

Men helt generelt, så kan det nemt svarer sig at bruge altrejser... ring og hør hvordan de kan hjælpe og evt. hvad de koster. Ved ikke om du får rabat ved at nævne dette forum...

Hej !

Jo man skulle meget gerne kunne opnå en god pris ved at navne vores forum og som skrevet så kontakt Elisabeth det er hende jeg har talt med. Skulle der opstå et problem så kontakt mig og jeg tager fat i ALTREJSER og snakker med Elisabeth om det .

Mvh.
Astra16V

T63
20-08-2010, 16:45
Oversagen var at hendes forsikring ikke dækkede 30.000 Euro. Men det fik jeg først at vide da jeg talte med Benjamin. Det er på plads nu. Men havde jeg vist at man kunne tage til Tyrkiet før vi søgte, havde jeg nok gjort det. Men der er vel ikke så svært når jeg skal søge visum til Rusland?

MVH Tommi

Det er op til en selv hvilke smuthuller man ønsker at benytte. Tyrkiet ser jeg ikke som den bedste løsning, men derimod Tjekkiet.
Den strategiske årsag behøves vel næppe belyst.

Jo nemmere man kan gøre det for sig selv desto bedre, så slå dog to fluer med eet smæk!

Astra16V
20-08-2010, 22:29
Hej !

Efter min overbevisning så skulle det ikke være mødvendig at skulle til at rejse ud til andre lande for at mødes med den kvinde man nu har mødt.

Hvis man nu bare sætter sig ind i gældende regler og love her i landet så er det som ikke så besværligt og man kan jo altid spørge om hjælp her på RDF.

Det må jo være for at den kvinde man nu har mødt kan komme og se hvad det er hun går ind til og se landet hun nu engang skal bo i . Det kan hun jo ikke hvis man mødes i tjekkiet eller hvor ved jeg . Det der med at benytte såkaldte smuthuller har jeg altid vlret midstander af for igen hvis man nu bare gør sig fodarbejde godt godt så skulle det ikke være nogen problem at få et visum til DK hvis ellers bare man opfylder de krav som bliver stillet.

Mvh.
Astra16V

T63
20-08-2010, 23:26
Der er lige den krølle med garantistillelsen og SIS.
Så hjælper det ikke med solid viden om gældende regler og love. Tjekkiet er en genvej til at gøre alt nemmere for førstegangsbesøgende i Danmark, det kan ikke diskuteres.

Astra16V
21-08-2010, 07:09
T63 !

Her er jeg altsår ikke enig med dig og hvorfor nævner du garantistillese ?? Og SIS er kun til at tjekke folk om de er registret som kriminelle så her ser jeg heller ikke noget problem. At du siger det ikke kan diskuteres er jo sluder og vrøvl for gør man sit fodarbejde godt nok og sætter sig ind i gældende regler og love så er der IGEN problemmer. Og jeg tror nu nok BAT21 også har sagt mange gange hvor vigtig det er man sætter sig ind i reglerne og ikke bare tror det er den nemme løsning.

For første gang besøgende kan det sagtens lade sig gøre det kan vi jo se i de poster som er her på RDF, så at bruge smutveje fremmer absolut intet og se hvis nu US opdager man har fiflet med visa og man har rejst over et andet land med hovedeformål at komme til DK ja kan man jo godt gå hen og rende ind i problemmer.

derfor gør nu tingene efter reglerne og overhold de love og regler der nu engang er så kommer man længest. Og jeg mener at gør man som alle andre og ikke bruger genveje og smuthulle så kan man heller ikke gå hen og ødelægge det af for andre som overholder dette lands love og tager kampen op med dette lands strikse udlændinge love som er her i landet og så har vi absolut ikke brug for fler stramninger fordi nogle tror det er vejen frem at omgåes lovgivningen.

Mvh.
Astra16V

T63
22-08-2010, 14:52
Er du bekendt med reglerne, så ved du hvorfor jeg har ret.

Og jo, vi har netop brug for stramninger, men vi har ikke brug for induktive forhold i lovmæssig forstand - her er en verden til forskel.
Tænk lige over dette.

Admin:
Du glemmer vist en vigtig pointe i dit svar, men lur mig om den vil blive fundet.

Astra16V
22-08-2010, 15:22
T63 !

jeg forstår altsår ikke akedemiker sprog du må skrive dansk så det er til at forstå for andre ellers kan jeg ikke rigtig svare dig.

Men iøvrigt så stopper diskutionen bare her, for det her bliver vi to aldrig enig om desværre

Mvh.
ADMIN.

Tuface
25-08-2010, 09:53
Hvis der er problemer med at få et VISA til Danmark, pga. af at man ikke har været i Rusland/Ukraine og mødt personen først, er det en god ide at mødes i et andet Schengen land.

1. Man kan dokumenterer at man har mødt hinanden... få taget nogle billeder
2. Det giver et Schengen visum i passet (jo flere af dem, jo bedre), hvilket gør det lettere fremover at få ok til et dansk VISA.

Jeg vil dog støtte Astra i at man ikke bør bruge et evt. Tjekkisk VISA til tage til Danmark. .. Hvis det bliver tjekket, kan personen få karantæne for at besøge alle Schengen lande, i op til flere år, og her hjælper giftemål og familie sammenføring ikke en pind.